|
ZAJĘCIA INDYWIDUALNE |
Terapia Behawioralna Główne cele terapii behawioralnej: rozwijanie zachowań deficytowych, redukowanie zachowań niepożądanych, generalizowanie i utrzymywanie rezultatów terapii. Ostatecznym celem terapii jest nauczenie dziecka, jak uczyć się od normalnego środowiska i jak oddziaływać na to środowisko, aby konsekwentnie przynosiło pozytywne rezultaty dziecku, jego rodzinie i innym ludziom.
Terapia Logopedyczna Celem zajęć będzie usprawnianie zaburzonych funkcji w zakresie mowy werbalnej i ograniczanie deficytów mających miejsce w tym zakresie poprzez stopniowe nabywanie, rozwijanie i podtrzymanie umiejętności niezbędnych do posługiwania się mową w sposób bardziej komunikatywny.
Terapia Pedagogiczna Celem terapii pedagogicznej jest wyrównywanie deficytów rozwojowych, uczenie dziecka umiejętności z zakresu umiejętności przygotowujących do nauki, kontaktu zadaniowego, komunikacji, samoobsługi oraz umiejętności z zakresu czytania, pisania i podstawowych pojęć matematycznych. Rozwijane będą również umiejętności społeczne z zakresu teorii umysłu, rozumienia i przestrzegania zasad i norm społecznych. Usprawnianie zaburzeń związanych z odbiorem, przetwarzaniem i integrowaniem bodźców sensorycznych. Zaburzenia te mają olbrzymi wpływ na funkcjonowanie dziecka w środowisku społecznym np. w szkole. Efektywna rehabilitacja w tym zakresie pozwoli dzieciom na łatwiejsze, szybsze dostosowywanie się do warunków je otaczających, znacznie wpłynie na efektywność innych oddziaływań np. pedagogicznych, logopedycznych. Celem zajęć z fizjoterapii - masażu jest zwiększenie umiejętności odczuwania własnego ciała, zmniejszenie napięcia mięśniowo nerwowego i psychicznego, a tym samym uzyskanie pełnego rozluźnienia i odprężenia. Wysoki poziom endorfin zwiększa też odporność na stres. |
ZAJĘCIA GRUPOWE |
Zajęcia uspołeczniające Trening Umiejętności Społecznych (TUS) Celem grupowych zajęć uspołeczniających z zakresu Treningu Umiejętności Społecznych jest rozwijanie samodzielności i związanych z nią umiejętności społecznych osób autystycznych wysoko funkcjonujących oraz dzieci z Zespołem Aspergera. W kontrolowanej grupie rówieśniczej na zajęciach terapeutycznych i w sprzyjających warunkach dzieci będą rozwijać niezbędną wiedzę i umiejętności społeczne oraz komunikacyjne.
Zajęcia uspołeczniające Mały TUS Celem zajęć uspołeczniających jest zwiększenie umiejętności odczuwania własnego ciała, orientacji w jego schemacie, poprawa umiejętności społecznych w zakresie relacji: dziecko–dziecko, dziecko–dorosły. Dzieci te nabędą stosowne do wieku kompetencje społeczne i komunikacyjne oraz będą miały możliwość redukowania stresu i zyskania nowych doświadczeń w ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej.
Zajęcia grupowe z rodzicami "Razem poznajemy świat" dla dzieci w wieku 3-7 lat Celem zajęć grupowych jest:
Trening Zastępowania Agresji Trening Zastępowania Agresji zawiera trzy powiązane ze sobą składowe: trening umiejętności społecznych - uczący, co robić, aby osiągać sukcesy społeczne; trening kontroli złości - uczący, czego nie robić w stanie pobudzenia emocjonalnego, dostarczający technik identyfikowania sygnałów złości i reagowania we właściwy sposób; wnioskowanie moralne - uczące rozważania różnych punktów widzenia oraz podejmowania odpowiedzialnych i dojrzałych decyzji.
Klub Młodzieżowy 1. Klub działając w najbliższym środowisku lokalnym zapewnia młodzieży:
2. Szczegółowe cele wychowawcze dotyczą:
Półkolonie terapeutyczne lato 2021 / zima 2022 Cele półkolonii terapeutycznych:
|