|
Fundacja Krajowego Towarzystwa Autyzmu Oddziału w Białymstoku Pod Nazwą "WIEM I POMAGAM" ogłasza nabór do projektu pt. "WSPOMAGANIE ROZWOJU SPOŁECZNEGO OSÓB Z AUTYZMEM". W ramach projektu zorganizowane zostaną:
ZAJĘCIA GRUPOWE
Wymagane dokumenty proszę przesyłać drogą mailową na adres: fundacja@kta.bialystok.pl Osoby zakwalifikowane zostaną poinformowane.
"WSPOMAGANIE ROZWOJU SPOŁECZNEGO OSÓB Z AUTYZMEM"
Trening Słuchowy Metodą A.Tomatisa® to naturalny sposób stymulacji neurosensorycznej z wykorzystaniem Ucha Elektronicznego. To urządzenie opracowane przez twórcę metody, które modyfikuje muzykę i głos w czasie rzeczywistym, tak by zainteresować mózg i rozwijać zdolności motoryczne, emocjonalne i poznawcze. Celem terapii A. Tomatisa ®, opracowanej specjalnie dla osób z autyzmem, jest rozwój lub ponowne wywołanie komunikacji, która została utracona lub zaburzona. Po Trening: zmniejsza się wrażliwość na bodźce, dzieci radzą sobie lepiej. Przestają zakrywać uszy, oczy, łatwiej i szybciej wychodzą ze złości, polepsza się kontakt wzrokowy i precyzyjne funkcje motoryczne, zaczynają być bardziej elastyczne i zachowują się spokojniej, gdy zdarzy się coś nowego. Poprawia się sen oraz apetyt. Potrafią dłużej być skoncentrowane, stają się bardziej towarzyskie, domagają się uwagi, częściej włączają się do zabaw.
Trening Zastępowania Agresji - ART® (tzw. trening zastępowania agresji Goldstein, określany również jako terapia gniewu lub trening kontroli złości) obejmuje cykl specjalistycznych zajęć, prowadzonych w oparciu o metodę Arnolda Goldstein. Dziecko, dla którego trudność stanowi radzenie sobie z agresją czy gniewem, chce i potrzebuje tego samego, co każda inna osoba. Brak mu jednak narzędzi i umiejętności do tego, by w inny sposób osiągać swoje cele. Zajęcia to nie „terapia dla agresywnych”, lecz twórcze warsztaty, w trakcie których uposaża się dziecko w nowe zachowania, będące skutecznymi i alternatywnymi dla zachowań nieakceptowanych społecznie.
Trening Poznawania Własnych Emocji głównym celem zajęć grupowych jest wspomaganie rozwoju dzieci w zakresie inteligencji społecznej, moralnej i emocjonalnej. Podczas zajęć dzieci i młodzież dowiadują się jaką rolę pełnią emocje, uczą się ich rozpoznawania i nazywania oraz poznają sposoby adekwatnego radzenia sobie z nimi. Kształtują także umiejętność przewidywania konsekwencji swoich działań oraz uświadomią sobie jaki wpływ mają myśli na powstawanie emocji. W rezultacie dzieci będą lepiej radziły sobie w trudnych sytuacjach: ze złością, smutkiem, lękiem, rozdrażnieniem. Zajęcia prowadzone są w oparciu o techniki poznawczo-behawioralne, elementy treningów relaksacyjnych i uważności oraz arteterapię.
Zadanie realizowane w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
|